REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Będziemy dobrzy w naszej pracy – zbieramy doświadczenia w Niemczech”
realizowanym ze środków
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
§ 1.
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników/uczestniczek projektu pt. Będziemy dobrzy w naszej pracy – zbieramy doświadczenia w Niemczech” w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
§ 2.
Informacje o projekcie
Projekt jest realizowany w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu w okresie od 01.12.2018r. do 31.03.2020r. Łączny czas trwania projektu wynosi 16 miesięcy. Projekt przewiduje wyjazdy uczniów/uczennic na 4-tygodniowe praktyki zawodowe oraz na 3-mięsięczny staż zawodowy do Niemiec. Naszym partnerem ze strony niemieckiej jest firma Siegmundsburger Haus Werraquelle GmbH, która organizuje praktyki zawodowe i pobyt uczniów/uczennic na terenie Niemiec.
Zawody i liczba uczestników/uczestniczek:
- Projekt skierowany jest do uczniów/uczennic klas w zawodach: technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk.
- W całym projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 24 uczniów/uczennic.
- Na 3-miesięczny staż zawodowy mogą wyjechać osoby pełnoletnie, dwóch/dwie uczniów/uczennice w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych.
§ 3.
Zasady rekrutacji uczestników projektu i terminy wyjazdów
- Rekrutacja prowadzona będzie w styczniu/lutym (grupa 1 i grupa 2) i we wrześniu (grupa 3) 2019r. przez Zespół Rekrutacyjny w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu.
- Grupa 1 wyjedzie na 4- tygodniową praktykę zawodową w terminie 02.06.2019r. – 29.06.2019r
- Grupa 2 wyjedzie na 3-miesięczny staż zawodowy w terminie 28.06.2019r.- 27.09.2019r.
- Grupa 3 wyjedzie na 4-tygodniową praktykę zawodową w terminie 03.11.2019r.-30.11.2019r.
- W skład Zespołu Rekrutacyjnego wchodzą:
- dyrektorka szkoły
- koordynatorka projektu
- wychowawczynie klas
- wybrana nauczycielka przedmiotów zawodowych
- Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń oraz stronie internetowej szkoły, a także ogłoszony przez wychowawców/wychowawczynie klas.
- Uczestnikami/Uczestniczkami projektu mogą być uczniowie/uczennice ZSLiT w zawodzie: technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk, którzy/które z własnej inicjatywy wyrażą chęć uczestnictwa w projekcie.
- Wybór uczestników/uczestniczek nastąpi według następujących kryteriów:
- Motywacja uczniów/uczennic do wyjazdu max 10 pkt.
- Ocena z zachowania w poprzednim semestrze max 5 pkt. (wzorowe)
- Ocena z wybranego przedmiotu zawodowego w poprzednim semestrze max 5 pkt. (celujący)
- Ocena z języka niemieckiego max 5 pkt. (celujący) ocenia germanistka
- Opinia wychowawcy/wychowawczyni klasy max 10 pkt.
Łącznie do zdobycia 40 pkt.– kandydaci/kandydatki z największą ilością punktów będą zakwalifikowani/-e do wyjazdu. Przy wyborze uczestników/uczestniczek będzie również brany pod uwagę procentowy wynik testu z języka niemieckiego, który zostanie przeprowadzony we wstępnej fazie rekrutacji kandydatów.
W przypadku równej ilości punktów decyzję podejmie komisja rekrutacyjna biorąc pod uwagę przede wszystkim sytuację rodzinną i materialną kandydata/kandydatki.
Uczeń/uczennica ubiegający/-a się o udział w projekcie w wyznaczonym terminie powinien/powinna złożyć do koordynatorki projektu następujące dokumenty:
- formularz zgłoszeniowy
- podanie
- zgodę rodziców
Dokumenty do pobrania u koordynatorki projektu lub ze strony szkoły www.wojnicz.edu.pl
- Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy rankingowej zawierającej listę główną i rezerwową uczestników/uczestniczek oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej projektu w ZSLiT w Wojniczu.
- Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku, gdy uczeń /uczennica zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony/-a lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Kandydat/Kandydatka na uczestnika/uczestniczkę projektu powinien spełniać następujące wymagania:
- jest uczniem/uczennicą klasy o specjalności technik żywienia i usług gastronomicznych, technik logistyk;
- posiada pozytywną opinię wychowawcy z uwzględnieniem informacji n/t zachowania i zaangażowania w życie szkoły;
- posiada ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy lub dowód osobisty;
- Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń/uczennica wypełnia oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pisemnie potwierdza zapoznanie się z zasadami udziału w projekcie.
- Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń/uczennica nie może być uczestnikiem/uczestniczką zajęć realizowanych w ramach projektu.
- Złożone przez kandydata/kandydatkę dokumenty nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku zbyt małej liczby uczestników/uczestniczek rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
- W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów/kandydatek na listach decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych i języka niemieckiego oraz wynik testu z języka niemieckiego.
- Wyniki rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny są ostateczne.
§ 4.
Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
- Każdy uczestnik/uczestniczka ma prawo do:
- nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
- otrzymania ubrania roboczego – za potwierdzeniem odbioru,
- otrzymania pakietu (pamiętnik, portmonetka, pamięć przenośna) – za potwierdzeniem odbioru)
- Uczestnik/Uczestniczka zobowiązuje się do:
- udziału w kursach oraz innych zajęciach przygotowujących do wyjazdu:
- kurs języka niemieckiego – ogólna komunikacja i język fachowy
- szkolenie „Przygotowanie do życia codziennego w obcym otoczeniu”.
- wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych;
- wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi)
- udziału w kursach oraz innych zajęciach przygotowujących do wyjazdu:
§ 5.
Rezygnacja uczestnika/uczestniczki z udziału w projekcie
- Uczestnik/Uczestniczka ma prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku, gdy:
- Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSLiT w Wojniczu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
- Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
- W przypadku rezygnacji uczestnika/uczestniczki z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, uczestnik/uczestniczka zobowiązany/-a jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
§ 6.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie w każdym czasie.
- Regulamin obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
- Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.