Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Wycieczka na Ukrainę 2018

2018-03-15 10:44
Wycieczka na Ukrainę 2018 Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu odwiedzili Ukrainę w dniach 9-10 marca 2018. Wycieczka rozpoczęła się nocnym wyjazdem z czwartku na piątek. Po przekroczeniu granicy, około godziny7.00, dotarliśmy do Lwowa, gdzie  po przekazaniu darów do Arcybiskupstwa dla Polaków mieszkających na Ukrainie, rozpoczęliśmy zwiedzanie z Panią przewodnik przepięknych zabytków Lwowa. Każdy z nas otrzymał sprzęt słuchawkowy i zwiedzanie rozpoczęliśmy od Cmentarza Łyczakowskiego i Cmentarza Orląt Lwowskich , jest to  miejsce pochówku  sławnych i zacnych Polaków. Z Polski zabraliśmy wiązanki wykonane prze z uczennice III TAK ,które złożyliśmy na grobie Mari Konopnickiej i Władysława Bełzy, który napisał Katechizm Polskiego Dziecka „Kto TY jesteś …Polak mały”. Następnie udaliśmy się do Katedry Łacińskiej (potoczna nazwa dla Bazyliki Archikatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny we Lwowie).. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie  lwowskiego rynku, starego miasta, przepięknej Cerkwi Wołoskiej oraz Kaplicy Boimów. Obejrzeliśmy  również figury w Muzeum Słoniny ,którego zasoby ostatnio  zostały mocno pomniejszone ,ze względu na  przedstawienie osób ze świata polityki. Po  intensywnym  zwiedzaniu  udaliśmy się po eliksir szczęścia do Lwowskiej Manufaktury Czekolady ,następnie do hotelu gdzie mogliśmy odpocząć przed intensywnym zwiedzanie następnego dnia. Kolejny dzień pobytu na Ukrainie rozpoczął się zwiedzaniem  Browaru Lwowskiego założonego w 1715 roku, który pokazuje historie piwowarstwa na ziemiach polskich. Na koniec pobytu we Lwowie odwiedziliśmy  Opera  Lwowską , gdzie  mogliśmy podziwiać niezwykłą architekturę obiektu,  dzieła  sztuki architektonicznej rzeźby i malarstwa .Po zjedzeniu przepysznego obiadu udaliśmy się w stronę granicy Polsko-Ukraińskiej . Wróciliśmy pełni wrażeń i z postanowieniem, że musimy taki wyjazd  powtórzyć. [gallery link="file" orderby="title"]