facebook facebook instagram logoBIP
Strona główna
Slide
Aktualności
Wydarzenia
Ogłoszenia
Projekty i sponsorzy
Konkursy
Zebrania z rodzicami

naglowek

Uczniowie liceum biorący udział w projekcie „Równe szanse edukacyjne” nr: FEMP.06.10-IP.01- 0147/24 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027 Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego Typ A Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne, uczestniczyli w szkoleniach z zakresu antydyskryminacji i przemocy. Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystali podczas lekcji wychowawczych w swoich klasach, w czasie których omawiali tematykę dotyczącą przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji i nierówności społecznej oraz wspólnie pracowali nad stworzeniem plakatów i innych prac plastycznych dotyczących tych ważnych kwestii. Zwieńczeniem działań uczniów było opracowanie „Kodeksu postępowania” oraz przygotowanie gazetki tematycznej, która jest dostępna dla całej społeczności szkolnej, przypomina o równym traktowaniu, przeciwdziała przemocy i służy budowaniu bezpiecznej i otwartej społeczności szkolnej.

Na zdjęciu widać uczniów w sali lekcyjnej. Po lewej stronie uczennice siedzą przy ławce, na której leży kolorowy plakat z napisem „Różni, ale równi” oraz odbitymi dłońmi i rysunkami kwiatów. Po prawej stronie zdjęcia grupa uczniów w mundurach klas mundurowych pracuje wspólnie przy ławce, przygotowując plakat, w tle widać okna z zielenią za nimi. Zdjęcie pokazuje zaangażowanie uczniów w działania dotyczące przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy w szkole.Na zdjęciu widać uczniów w sali lekcyjnej, którzy tworzą plakaty związane z przeciwdziałaniem przemocy i dyskryminacji. Na pierwszym planie uczennica pisze kolorowymi markerami na dużym arkuszu papieru, a w tle pozostali uczniowie pracują w grupach. Na drugim zdjęciu uczennice i uczniowie siedzą przy ławkach, wspólnie planując treści i grafiki na plakaty. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, uczniowie są zaangażowani i aktywnie uczestniczą w działaniach rozwijających empatię i odpowiedzialność społeczną.Na zdjęciu widać uczniów w sali lekcyjnej, którzy tworzą plakaty związane z przeciwdziałaniem przemocy i dyskryminacji. Na pierwszym planie uczennica pisze kolorowymi markerami na dużym arkuszu papieru, a w tle pozostali uczniowie pracują w grupach. Na drugim zdjęciu uczennice i uczniowie siedzą przy ławkach, wspólnie planując treści i grafiki na plakaty. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, uczniowie są zaangażowani i aktywnie uczestniczą w działaniach rozwijających empatię i odpowiedzialność społeczną.Na zdjęciu widoczna jest kolorowa tablica z pracami uczniów dotyczącymi przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji. Znajdują się na niej plakaty z hasłami: „STOP DYSKRYMINACJI”, „STOP PRZEMOCY” oraz „RÓŻNI ALE RÓWNI”, a także kolorowe odciski dłoni symbolizujące różnorodność, akceptację i szacunek. Uczniowie przygotowali informacje o rodzajach przemocy i dyskryminacji, sposobach przeciwdziałania oraz o wartości równego traktowania w szkole i społeczeństwie. Tablica została wyeksponowana na szkolnym korytarzu, zachęcając całą społeczność do refleksji i codziennego działania na rzecz równości oraz bezpieczeństwa.plakat