
Tematy: Komunikacja, rola zespołu i podejmowanie decyzji w działaniach wojskowych; Symulacja działania drużyny w sytuacji taktycznej; Jak się komunikowaliśmy? Co zawiodło, co zadziałało?
W ramach projektu „Ukierunkowani na karierę” Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 - 2027 Działanie 6.13 Lokalne inicjatywy edukacyjne Typ projektu A. Lokalne inicjatywy edukacyjne w obszarze kształcenia dzieci i młodzieży,
15 maja 2025 r. uczniowie z klasy 3OPW wzięli udział w zajęciach dotyczących wyboru kierunku kształcenia i zawodu strażnik graniczny/ żołnierz.
Podczas trzech godzin zajęć uczniowie wzięli udział zarówno w zajęciach teoretycznych, jak i praktycznych; omówili wspólnie zasady komunikacji, wprowadzenia do ćwiczeń ASG, rolę zespołu i podejmowania decyzji w działaniach wojskowych, a następnie przeszli do symulacji działania drużyny w sytuacji taktycznej (tu: przejście przez terytorium przeciwnika, zabezpieczenie celu, ewakuacja). Podczas tego działania wykorzystali między innymi stazę, a także rotowali się na stanowiskach: dowodzenie, działanie, obserwacja. Na koniec, w trakcie dyskusji moderowanej, uczniowie wspólnie omówili zapisy znajdujące się na prezentacji multimedialnej.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż uczniowie bardzo chętnie dzielili się swoimi umiejętnościami i doświadczeniami, zwłaszcza w zakresie zakładania stazy, ale także dowiedzieli się wiele na temat tego, jakie są ograniczenia i ich mocne strony w zakresie komunikacji, w tym także niewerbalnej.

Uczniowie doskonalą umiejętności zakładania stazy oraz odpowiedzialności za sprawny przebieg działań taktycznych według wyznaczonych ról. Celem zajęć było przede wszystkim zwrócenie uwagi na istotę komunikacji podczas działań taktycznych w obrębie zawodu strażnik graniczny/ żołnierz.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


