REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Europejskie staże zawodowe szansą na sukces”
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu ” Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus +sektor Kształcenie i Szkolenia zawodowe.
- Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II
w Wojniczu w okresie 01.10. 2023 r. – 31.10.2024r. - Projekt jest realizowany w ramach projektu: ” Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia zawodowe.
- Projekt skierowany jest do uczniów klas w zawodach: technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu.
- W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 30 uczniów - po 10 z każdego kierunku.
- Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II
- Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja prowadzona będzie:
- 02.01.2024 - 31.01.2024 (dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu);
- 06.05.2024 – 12.06.2024 (dla zawodu technik logistyk).
- Rekrutację przeprowadzi Zespół Rekrutacyjny w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu.
- W skład Zespołu Rekrutacyjnego wchodzą:
- koordynator projektu;
- wychowawcy klas;
- wybrany nauczyciel przedmiotów zawodowych;
- nauczyciele języka angielskiego.
- Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na stronie internetowej szkoły, a także przez szkolny radiowęzeł.
- Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa
w projekcie, jest uczniem w zawodzie: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik logistyk, technik architektury krajobrazu oraz ukończyła 16 rok życia. - Wybór uczestników nastąpi według następujących kryteriów:
- motywacja uczniów do wyjazdu max 10 pkt.;
- ocena z zachowania w poprzednim semestrze max 5 pkt. (wzorowe);
- ocena z wybranego przedmiotu zawodowego w poprzednim semestrze max 5 pkt. (bardzo dobry);
- ocena z języka angielskiego max 5 pkt. (bardzo dobry);
- opinia wychowawcy klasy max 10 pkt.;
- zaangażowanie ucznia w życie szkoły max 5 pkt. – ocenia wychowawca;
- łącznie do zdobycia 40 pkt. – kandydaci z największą ilością punktów będą zakwalifikowani do wyjazdu;
- w przypadku równej ilości pkt. decyzje podejmie koordynator projektu po rozmowie
z kandydatami.
- Każdy kandydat do wyjazdu zobowiązany jest złożyć Formularz zgłoszeniowy.
- Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy głównej
i rezerwowej. - Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych z listy Uczestników.
- Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania:
- jest uczniem klasy o specjalności technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu,
- posiada pozytywną opinię wychowawcy z uwzględnieniem informacji n/t zachowania
i zaangażowania w życie szkoły; - posiada ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy lub dowód osobisty
- po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń wypełnia oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, oraz pisemnie potwierdza zapoznanie się z zasadami udziału w projekcie.
- brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych w ramach projektu.
- złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
- w przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
- uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu, wraz z opiekunami/rodzicami są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym.
- Rekrutacja prowadzona będzie:
- Procedura odwoławcza
Od decyzji komisji rekrutacyjnej uczestnik może wnieść odwołanie pisemne w terminie do 3 dni od daty otrzymania wyniku rekrutacji, do Dyrektora szkoły. Po rozpatrzeniu wniosku Dyrektor wyda ostateczną decyzję. - Prawa i obowiązki uczestnika projektu
- Każdy Uczestnik ma prawo do:
- nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował;
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- uczestnictwa w kursach i szkoleniach przygotowujących do wyjazdu: kurs języka obcego branżowego, zajęcia kulturowe i pedagogiczne;
- wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych;
- wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi).
- Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:- rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSLiT w Wojniczu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
- rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSLiT w Wojniczu przed dokonaniem zakupu imiennych biletów lotniczych.
- Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
w projekcie w każdym czasie. - Regulamin obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
- Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.