Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Europejskie staże szansą na sukces-regulamin

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Europejskie staże zawodowe szansą na sukces”

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu ” Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus +sektor Kształcenie i Szkolenia zawodowe.
  2.  Informacje o projekcie
    • Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II
      w Wojniczu w okresie 01.10. 2023 r. – 31.10.2024r.
    • Projekt  jest realizowany w ramach projektu: ” Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia zawodowe.
    • Projekt skierowany jest do uczniów klas w zawodach: technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu.
    • W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 30 uczniów - po 10 z każdego kierunku.
  3. Zasady rekrutacji uczestników projektu
    1. Rekrutacja prowadzona będzie:
      • 02.01.2024 - 31.01.2024 (dla zawodu  technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu);
      • 06.05.2024 – 12.06.2024 (dla zawodu technik logistyk).
    2. Rekrutację przeprowadzi Zespół Rekrutacyjny w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu.
    3. W skład Zespołu Rekrutacyjnego wchodzą:
      • koordynator projektu;
      • wychowawcy klas;
      • wybrany nauczyciel przedmiotów zawodowych;
      • nauczyciele języka angielskiego.
    4. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na stronie internetowej szkoły, a także przez szkolny radiowęzeł.
    5. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa
      w projekcie,  jest uczniem w zawodzie:  technik żywienia i usług gastronomicznych, technik logistyk, technik architektury krajobrazu  oraz ukończyła 16 rok życia.
    6. Wybór uczestników nastąpi według następujących kryteriów:
      • motywacja uczniów do wyjazdu max 10 pkt.;
      • ocena z zachowania w poprzednim semestrze max 5 pkt. (wzorowe);
      • ocena z wybranego przedmiotu zawodowego w poprzednim semestrze max 5 pkt. (bardzo dobry);
      • ocena z języka angielskiego max 5 pkt. (bardzo dobry);
      • opinia wychowawcy klasy max 10 pkt.;
      • zaangażowanie ucznia w życie szkoły max 5 pkt. – ocenia wychowawca;
      • łącznie do zdobycia 40 pkt. – kandydaci z największą ilością punktów będą zakwalifikowani do wyjazdu;
      • w przypadku równej ilości pkt. decyzje podejmie koordynator projektu po rozmowie
        z kandydatami.
    7. Każdy kandydat do wyjazdu zobowiązany jest złożyć Formularz zgłoszeniowy.
    8. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy głównej
      i rezerwowej.
    9. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych z listy Uczestników.
    10. Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania:
      • jest uczniem klasy o specjalności technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik architektury krajobrazu,
      • posiada pozytywną opinię wychowawcy z uwzględnieniem informacji n/t zachowania
        i zaangażowania w  życie szkoły;
      • posiada ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy lub dowód osobisty
      • po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń wypełnia oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, oraz pisemnie potwierdza zapoznanie się z zasadami udziału w projekcie.
      • brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych w ramach projektu.
      • złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
      • w przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
      • uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu, wraz z opiekunami/rodzicami są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym.
  4. Procedura odwoławcza
    Od decyzji komisji rekrutacyjnej uczestnik może wnieść odwołanie pisemne w terminie do 3 dni od daty otrzymania wyniku rekrutacji, do Dyrektora szkoły. Po rozpatrzeniu wniosku Dyrektor wyda ostateczną decyzję.
  5. Prawa i obowiązki uczestnika projektu
    1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
    2. nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował;
    3. zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
    4. Uczestnik zobowiązuje się do:
    5. uczestnictwa w kursach i szkoleniach  przygotowujących do wyjazdu: kurs języka obcego branżowego, zajęcia kulturowe i pedagogiczne;
    6. wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych;
    7. wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi).
  6. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
    Uczestnik ma prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej  w przypadku gdy:
    • rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSLiT w Wojniczu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
    • rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSLiT w Wojniczu przed dokonaniem zakupu imiennych biletów lotniczych.
  7. Postanowienia końcowe
    1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
    2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
      w projekcie w każdym czasie.
    3. Regulamin obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
    4. Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.